A MarketingTanfolyam.hu domain ELADÓ (10 éves domain, Google 'marketing tanfolyam' keresésre második hely)
Komoly érdeklődő ajánlatát várom a 06 20 312 8472 telefonszámon.

Az x-plusz-egyedik cégek alkonya

| Marketing, Pozícionálás

A legtöbb kisvállalkozás egyfajta szakértelemből születik. A pék pékséget alapít, a villanyszerelő villanyszerelő céget alapít, a szobafestő szobafestő vállalkozásba kezd.

Ez önmagában még nem lenne baj. De a legtöbb esetben ez a speciális szakértelem a gátja annak, hogy tartósan sikeres legyen egy ilyen cég.

Ugyanazt csinálja, mint a konkurencia?

Megalakul a cég…és csak utána felmerülnek az igazán húsba vágó kérdések:
- milyen legyen a termék, szolgáltatás?
- hogyan reklámozzam?
- mennyit kérjek érte?

Ilyenkor jön a tájékozódás, a konkurencia meglesése: nézzük meg, mit és hogyan csinál a konkurencia – aztán másoljuk le!

…és máris kész az x-plusz-egyedik cég, ami
- ugyanazt csinálja, mint a konkurencia
- hasonló árakon dolgozik, mint a konkurencia
- ugyanott futtatja reklámjait, mint a konkurencia

Kérdezem én: ilyen helyzetben csodának számít-e, ha egy ilyen x-plusz-egyedik cég nem tud tartósan profitot termelni?

Mit érzékelnek a vevők az x-plusz-egyedik cégek reklámjaiból?

Vegyünk egy példát: szobafestőt keres egy házaspár. Kinyitják a helyi újságokat (mert abban mindig vannak szobafestő hirdetések)

Mit látnak:
- szobafestés olcsón
- szobafestés olcsón és gyorsan
- szobafestés olcsón, gyorsan és azonnal

Ebből nem lettek okosabbak, tehát tovább kell keresniük. Második körben beírják a Google keresőjébe: szobafestés. Az eredmény?

150 000 találat…a nő felsikít, a férfi csendben megrémül. Végül úgy döntenek, mégis megnézik az első találati oldalt:
- Cégünk 15 éve áll a megrendelők szolgálatában…
- Cégünk kedvező árakkal várja régi és új ügyfeleit…

Tehát az első találatok között mit találni? Csak a szokásos, unalmas bemutatkozásokat, amelyekkel a cégek rendszeresen ásításra ingerlik potenciális vevőiket.

Házaspárunk tovább kattintgat a találatok között, hátha valaki végre megoldja a problémájukat. Néhány elkeseredett kattintás után még mindig ömlenek az egyhangú cégbemutatók, megoldásnak nyoma sincs.

Mire a – kész vevőként megoldást kereső – házaspár eljut a tizedik weboldalra, mit fog gondolni?
“OK, végignéztünk 10 újsághirdetést és 10 weboldalt. Ez rendben van. De ki fogja kifesteni a lakást?”

“Mi vagyunk a megrendelők …de ha neadjisten’ szeretnénk beleszólni a színekbe és egyebekbe – így ki foglalkozna velünk?

Láttunk ajánlatot olcsóra, gyorsra, teljes körű felújításra…
csak arra nem kaptunk választ, ki fogja kifesteni a lakást…”

Ezeknek a cégeknek tehát megvolt a lehetőségük arra, hogy bezsebeljék a megrendelést, csak éppen nem tették meg!

Nem mondták el, hogy miért érdemes velük üzletet kötni. Csak annyit mondtak, amennyit a konkurencia.

Merjen újítani!

Ha nincsenek egyéniséggel, eredetiséggel marketingező cégek a piacon, a vevők az egyetlen, általuk legkönnyebben megérthető jellemző alapján fognak választani – ami alapesetben az ár.

Ha Ön nem szeretne ilyen hálátlan üzleti környezetben dolgozni, nincs más dolga, mint megmutatni, az Ön cége mitől más, mint a konkurencia.

Ne az árat reklámozza!

Inkább kísérletezzen
- vonzó garanciával
- szokatlan stílussal
- újszerű értékesítési szövegekkel

Egy merész garancia

Nemrégiben olvastam egy szobafestőről, aki egy teljesen átlagos, nehezen boldoguló vállalkozó volt – egészen addig, amíg nem vállalt fel egy rettentő eredeti ötletet, egy szokatlan garanciát. Nézzük meg mit reklámozott hirdetéseiben:

Unja már, hogy a festők állandóan port, piszkot hagynak maguk után?

Itt a legtisztább szobafestő: rendelje meg nálam lakása festését és garantálom, hogy utánam nem kell takarítania!

Tegyen próbára!

Az utolsó napon fekete szmokingban fogok festeni. Ha a munka végeztével akár csak egy csepp festéket meglát a szmokingon, Önnek ingyen dolgoztam!

Nagyszerű ötlet
- Szokatlan?
- Igen!
- Látott már ilyen garanciát?
- Nem!
- Ha Ön szobafestőt keresne, próbára akarná tenni ezt a garanciát?
- Hát persze!

Ne kérdezze, ez az ügyes fickó hogyan oldotta meg, de – saját bevallása szerint – szinte soha nem kellett ingyen dolgoznia…

Ami biztos: ez az ügyes vállalkozó meghozott egy jó döntést arról, hogy felvállal egy merész újítást. Mára egy vagyont keresett ezzel.

Nem az árat reklámozta, hanem egy szokatlan és vonzó garanciát. Ez a merészség, ami vagyonokat hozhat annak, aki fel meri vállalni, hogy cége más, mint a többi!

Szokatlan, egyedi és merész stílus: Önnek is erre lesz szüksége a sikerhez!

JELENTKEZZEN a Marketing Tervezési Tanfolyamra!

Jelentkezzen most és tanulja meg, hogyan gondoskodhat arról, hogy az új vevők folyamatosan érkezzenek és a régi vevők újra vásároljanak.

ingyenes MARKETING TERVEZÉSI TANFOLYAM
Vezetéknév:
Keresztnév: *
E-mail cím: *

FONTOS: a Marketing Tervezési Tanfolyammal sokat dolgoztunk és szeretnénk azokhoz a vállalkozókhoz eljuttani, akiknek valóban szüksége van rá – ezért a komolytalan nevekkel indított feliratkozásokat töröljük.

Unalmas jogi szöveg: A MarketingTanfolyam.hu weboldalán indított önkéntes feliratkozás a feliratkozási feltételek elfogadását is jelenti egyben. Az e-mail tanfolyamokra való jelentkezéssel egyidejűleg hozzájárulását adja, hogy ettől a weboldaltól (esetlegesen akár reklámot is tartalmazó) elektronikus levelet fogadjon, valamint kijelenti, hogy az Ön által megadott e-mail cím céges használatú. A feliratkozáskor kapott adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. A feliratkozás bármikor egy kattintással megszüntethető a levelek alján található link segítségével.

Önnek is van véleménye? Mondja el!