A legtöbb kisvállalkozás egyfajta szakértelembÅ‘l születik. A pék pékséget alapÃt, a villanyszerelÅ‘ villanyszerelÅ‘ céget alapÃt, a szobafestÅ‘ szobafestÅ‘ vállalkozásba kezd.
Ez önmagában még nem lenne baj. De a legtöbb esetben ez a speciális szakértelem a gátja annak, hogy tartósan sikeres legyen egy ilyen cég.
Ugyanazt csinálja, mint a konkurencia?
Megalakul a cég…és csak utána felmerülnek az igazán húsba vágó kérdések:
- milyen legyen a termék, szolgáltatás?
- hogyan reklámozzam?
- mennyit kérjek érte?
Ilyenkor jön a tájékozódás, a konkurencia meglesése: nézzük meg, mit és hogyan csinál a konkurencia – aztán másoljuk le!
…és máris kész az x-plusz-egyedik cég, ami
- ugyanazt csinálja, mint a konkurencia
- hasonló árakon dolgozik, mint a konkurencia
- ugyanott futtatja reklámjait, mint a konkurencia
Kérdezem én: ilyen helyzetben csodának számÃt-e, ha egy ilyen x-plusz-egyedik cég nem tud tartósan profitot termelni?
Mit érzékelnek a vevők az x-plusz-egyedik cégek reklámjaiból?
Vegyünk egy példát: szobafestőt keres egy házaspár. Kinyitják a helyi újságokat (mert abban mindig vannak szobafestő hirdetések)
Mit látnak:
- szobafestés olcsón
- szobafestés olcsón és gyorsan
- szobafestés olcsón, gyorsan és azonnal
EbbÅ‘l nem lettek okosabbak, tehát tovább kell keresniük. Második körben beÃrják a Google keresÅ‘jébe: szobafestés. Az eredmény?
150 000 találat…a nÅ‘ felsikÃt, a férfi csendben megrémül. Végül úgy döntenek, mégis megnézik az elsÅ‘ találati oldalt:
- Cégünk 15 éve áll a megrendelÅ‘k szolgálatában…
- Cégünk kedvezÅ‘ árakkal várja régi és új ügyfeleit…
Tehát az elsÅ‘ találatok között mit találni? Csak a szokásos, unalmas bemutatkozásokat, amelyekkel a cégek rendszeresen ásÃtásra ingerlik potenciális vevÅ‘iket.
Házaspárunk tovább kattintgat a találatok között, hátha valaki végre megoldja a problémájukat. Néhány elkeseredett kattintás után még mindig ömlenek az egyhangú cégbemutatók, megoldásnak nyoma sincs.
Mire a – kész vevÅ‘ként megoldást keresÅ‘ – házaspár eljut a tizedik weboldalra, mit fog gondolni?
“OK, végignéztünk 10 újsághirdetést és 10 weboldalt. Ez rendben van. De ki fogja kifesteni a lakást?”
“Mi vagyunk a megrendelÅ‘k …de ha neadjisten’ szeretnénk beleszólni a szÃnekbe és egyebekbe – Ãgy ki foglalkozna velünk?
Láttunk ajánlatot olcsóra, gyorsra, teljes körű felújÃtásra…
csak arra nem kaptunk választ, ki fogja kifesteni a lakást…”
Ezeknek a cégeknek tehát megvolt a lehetőségük arra, hogy bezsebeljék a megrendelést, csak éppen nem tették meg!
Nem mondták el, hogy miért érdemes velük üzletet kötni. Csak annyit mondtak, amennyit a konkurencia.
Merjen újÃtani!
Ha nincsenek egyéniséggel, eredetiséggel marketingezÅ‘ cégek a piacon, a vevÅ‘k az egyetlen, általuk legkönnyebben megérthetÅ‘ jellemzÅ‘ alapján fognak választani – ami alapesetben az ár.
Ha Ön nem szeretne ilyen hálátlan üzleti környezetben dolgozni, nincs más dolga, mint megmutatni, az Ön cége mitől más, mint a konkurencia.
Ne az árat reklámozza!
Inkább kÃsérletezzen
- vonzó garanciával
- szokatlan stÃlussal
- újszerű értékesÃtési szövegekkel
Egy merész garancia
Nemrégiben olvastam egy szobafestÅ‘rÅ‘l, aki egy teljesen átlagos, nehezen boldoguló vállalkozó volt – egészen addig, amÃg nem vállalt fel egy rettentÅ‘ eredeti ötletet, egy szokatlan garanciát. Nézzük meg mit reklámozott hirdetéseiben:
…
Unja már, hogy a festők állandóan port, piszkot hagynak maguk után?
Itt a legtisztább szobafestÅ‘: rendelje meg nálam lakása festését és garantálom, hogy utánam nem kell takarÃtania!
Tegyen próbára!
Az utolsó napon fekete szmokingban fogok festeni. Ha a munka végeztével akár csak egy csepp festéket meglát a szmokingon, Önnek ingyen dolgoztam!
…
Nagyszerű ötlet
- Szokatlan?
- Igen!
- Látott már ilyen garanciát?
- Nem!
- Ha Ön szobafestőt keresne, próbára akarná tenni ezt a garanciát?
- Hát persze!
Ne kérdezze, ez az ügyes fickó hogyan oldotta meg, de – saját bevallása szerint – szinte soha nem kellett ingyen dolgoznia…
Ami biztos: ez az ügyes vállalkozó meghozott egy jó döntést arról, hogy felvállal egy merész újÃtást. Mára egy vagyont keresett ezzel.
Nem az árat reklámozta, hanem egy szokatlan és vonzó garanciát. Ez a merészség, ami vagyonokat hozhat annak, aki fel meri vállalni, hogy cége más, mint a többi!
Szokatlan, egyedi és merész stÃlus: Önnek is erre lesz szüksége a sikerhez!
JELENTKEZZEN a Marketing Tervezési Tanfolyamra!
Jelentkezzen most és tanulja meg, hogyan gondoskodhat arról, hogy az új vevők folyamatosan érkezzenek és a régi vevők újra vásároljanak.
FONTOS: a Marketing Tervezési Tanfolyammal sokat dolgoztunk és szeretnénk azokhoz a vállalkozókhoz eljuttani, akiknek valóban szüksége van rá – ezért a komolytalan nevekkel indÃtott feliratkozásokat töröljük.
Unalmas jogi szöveg: A MarketingTanfolyam.hu weboldalán indÃtott önkéntes feliratkozás a feliratkozási feltételek elfogadását is jelenti egyben. Az e-mail tanfolyamokra való jelentkezéssel egyidejűleg hozzájárulását adja, hogy ettÅ‘l a weboldaltól (esetlegesen akár reklámot is tartalmazó) elektronikus levelet fogadjon, valamint kijelenti, hogy az Ön által megadott e-mail cÃm céges használatú. A feliratkozáskor kapott adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. A feliratkozás bármikor egy kattintással megszüntethetÅ‘ a levelek alján található link segÃtségével.